Keďže pri písaní článku z medzinárodného finále som zistila. že celé by to vyšlo na 4 strany, rozhodla som sa ho rozdeliť do dvoch častí. V tejto časti získate podrobnejšie informácie o jednotlivých skúškach, ktorými si finalisti museli prejsť. Na vykonanie každej skúšky mali študenti 45 minút. Plný počet na každej skúške bolo 50 bodov.
1. Valeo – ADAS: Adaptívny tempomat (ACC) s funkciou núdzového brzdenia.
Valeo opäť nesklamalo a pre účastníkov si pripravilo chuťovku. Na špeciálny panel umiestnili radarový senzor. Štyri skrutky finalisti využili na vykonanie priestorovej kalibrácie pomocou kalibračného terča a prednej kamery. Následne vykonali niekoľko simulácií, ktoré im povedali, či je senzor nakalibrovaný správne a všetky svoje zistenia zapísali do príslušných hárkov. V poslednej časti tejto úlohy bolo potrebné vyčítať potrebné údaje (amplitúdu, frekvenciu, trvanie...) z merania osciloskopom.
2. Varta - Zistenie parametrov fungovania elektrického systému vozidla, kontrola stavu poskytnutých batérií.
Úloha od Varty tiež pozostávala z viacerých častí. V prvej museli finalisti otestovať výkon batérie vo vozidle vrátane štartovania a voľnobehu. V druhej preskúmavali nabíjací systém vozidla, hľadali poruchu a následne mali navrhnúť spôsob odstránenia tejto poruchy.
V tretej časti merali vybíjanie prúdu v zaparkovanom vozidle a mali vypočítať koľko energie z batérie sa spotrebuje počas 20 hodín parkovania.
V poslednej časti mali na základe meraní vybrať z troch poskytnutých batérií tú najvhodnejšiu na inštaláciu.
3. ZF Aftermarket - Diagnostika a oprava prevodovky, výmena poškodených komponentov a opätovné zostavenie celého systému.
ZF úloha bola rozhodne časovo náročná. Stihnúť za 45 minút vykonať diagnostiku prevodovky ZF 8HP z vozidla BMW X5 4000 408 HP a následne vykonať jej opravu , vymeniť poškodené komponenty a v závere celý systém znovu zostaviť. Aj učitelia sa priznali, že táto úloha by bola náročná aj pre nich.
4. Bosch - Pomocou diagnostického testera KTS indikovať príslušné hodnoty HV batérie a zadať ich do kontrolných tabuliek.
Finalisti na elektrickom vozidle mali určiť príslušné hodnoty vysokonapäťovej batérie pomocou diagnostického testera KTS a mali ich zapísať do kontrolných tabuliek. Pri tejto úlohe nesmeli zabudnúť napojiť auto na nabíjačku. Ďalšou výzvou bolo aj to, že jazyk v KTS bol nastavený na angličtinu.
5. Continental – Výmena rozvodového remeňa.
Continnetal už tradične mal svoju úlohu zameranú na rozvody, teda konkrétne na výmenu rozvodového remeňa VW 1.6/2.0 16V TDI CR (kód motora: CAYC/CFFB). Hodnotilo sa najmä správne používanie technickej dokumentácie, dodržiavanie postupu a správne použitie náradia.
6. Elring - Výmena tesnení
Úloha od Elringu spočívala v siedmich čiastkových úlohách. Identifikácie motora, ktorý bol na stojane a nájdenia správnych náhradných dielov v katalógu; výmeny tesnenia výfukového potrubia podľa pokynov; demontovania krytov ventilov a krytu hlavy; demontovania hlavy valcov z bloku motora a kontroly motora; výberu správnej hrúbky tesnenia hlavy valcov; namontovania tesnení späť a výmeny olejového tesnenia na hriadeli pomocou špeciálneho náradia. Opäť to bola úloha, ktorá bola pre niektorých veľmi časovo náročná.
7. Febi
V úlohe od Febi účastníci museli najprv vyplniť krátky teoretický test, namerať odpor vybraných hybridných pohonných jednotiek a zároveň vykonať merania pomocou diagnostického prístroja Pico.
8. Filtron - Rozpoznanie a výmena filtrov
Opäť úloha, ktorá pozostávala z viacerých čiastkových úloh. V prvom kroku mali študenti zatriediť filtre umiestnené na stole do správnych skupín. V druhom kroku mali vyhľadať, kde sa na ťahači nachádzajú palivový, vzduchový, olejový, kabínový filter a filter sušiča vzduchu. V katalógu vyhľadali správne číslo vzduchového filtra a následne vykonali jeho správnu výmenu.
9. Meyle - Kompletná výmena oleja automatickej prevodovky
Na tejto úlohe študenti mali vykonať kompletnú výmenu oleja prevodovky z vozidla Mercedes C 220 (S205) BLUETEC / d (205.204) 120KW / 163 PS, 2143ccm OM 651.921
Tu bolo potrebné pozorne si prezrieť polohy vypúšťacieho ventilu a skontrolovať, či sa olej vypúšťa iba z jedného miesta alebo z dvoch.
10. Moto-remo - Analýza a výmena systému turbodáchadla
Moto-remo je tohtoročným nováčikom a pre finalistov si pripravilo úlohu, v ktorej mali vykonať kontrolu turbodúchadla jeho najdôležitejších častí, ktoré majú tiež vplyv na správne fungovanie turba.
11. NRF - Kontrola klimatizačného systému
Ďalším nováčikom je aj NRF, ktoré si pripravilo pre študentov kontrolu klimatizačného systému. Skrze diagnostiku mali študenti odhaliť, prečo na ľavej strane vo vozidle nefúkal studený vzduch a následne fyzicky nájsť chybu. Na tejto úlohe zvyčajne študenti strávili najmenej času.
12. Schaeffler - Výmena rozvodovej reťaze
Schaefller tentokrát neprišiel s úlohou na spojke, ale na rozvodoch. Študenti muselu v danom čase a s asitenciou hodnotiteľa, vymeniť rozvodovú reťaz na motore 1.8 TSI.
13. Shell - Výmena palivového a prevodovkového oleja
Posledná úloha bola od Shellu a pozostávala z dvoch komplexných úloh: výmeny motorového oleja a výmeny oleja v prevodovke. Finalisti v katalógu mali vyhľadať správny olej pre motor a prevodovku daného vozidla. Okrem vykonania výmeny olejov správnym spôsobom, mali v závere vysvetliť, aké sú rozdiely medzi olejmi API GL 4 a API GL 5.